Waarom je vandaag nog moet beginnen met facebook advertenties

Adverteren op Facebook was nog nooit zo populair als nu en dat heeft natuurlijk zijn redenen. Het platform heeft wereldwijd meer dan 2 miljard gebruikers en in Nederland ligt dat aantal boven de 10 miljoen. Jouw doelgroep niet op Facebook? Onzin! Voor elk bedrijf is er een oplossing, een strategie waarmee je Facebook-gebruikers kan omtoveren tot klanten. Ik ben ervan overtuigd dat ieder bedrijf succes kan behalen op social media, en hieronder vertel ik je waarom.

 

Wellicht heb je wel eens geprobeerd om via Facebook potentiele klanten aan te spreken, maar behaalde je niet je gewenste resultaat. Om eerlijk te zijn lag het dan waarschijnlijk meer aan je strategie dan aan jouw doelgroep. Ik hoor ook wel eens ondernemers die ‘overtuigd’ zijn dat Facebook niet geschikt is voor hun onderneming. Een overtuiging gebaseerd op verhalen van anderen, verleden resultaten of emoties.

 

Facebook is het ideale platform voor ondernemers, klein of groot, om meer potentiele klanten te bereiken. Het systeem zit zo in elkaar dat zelfs kleine ondernemers net zo veel succes kunnen behalen als de grote jongens. De impact op kleine ondernemers is vaak zelfs groter dan bij multinationals. Ik heb al veel bedrijven groot zien worden met enkel Facebook advertenties, geloof het of niet.

 

Eerst is het van belang dat je het platform en zijn gebruikers begrijpt. Anno 2019 gaan mensen minder op zoek naar informatie maar consumeren content wat ze voorgeschoteld krijgen. Een Facebook tijdlijn is daar het perfecte voorbeeld van. Op jouw tijdlijn zie je berichten en advertenties waarvan Facebook denkt dat ze relevant voor jou zijn op basis van je gebruikersgedrag op het platform en op het internet (ja, ze weten alles). Als jij pagina’s over koken leuk vindt en vaak naar recepten zoekt op het internet, zal Facebook jou meer content laten zien over dat onderwerp. Iedereen heeft zo zijn gepersonaliseerde tijdlijn, een tijdlijn die jij verdient!

 

Je vraagt je natuurlijk af waarom je vandaag nog moet beginnen met adverteren. Het zit zo, het advertentiesysteem werkt op basis van een veiling. Je gaat dus in strijd met andere adverteerders die dezelfde mensen als jij wil bereiken. Er springen de laatste tijd steeds meer mensen op de boot, waardoor de prijzen langzaam stijgen. Waar je bijvoorbeeld een aantal jaar geleden nog €1 betaalde om 1000 mensen te bereiken, kan dit nu al meer dan €5 zijn. Op dit moment geeft Facebook nog steeds de goedkoopste mogelijkheid om te adverteren in de wereld van (digitale) media. Wil jij deze kans echt missen? Geloof me, je gaat jezelf voor je hoofd slaan over een aantal jaar als de prijzen weer verdubbeld zijn.

 

Oke, naast dat het goedkoop is heeft het natuurlijk ook nog andere voordelen. Met de juiste doelgroepcriteria bereik je precies de mensen die relevant zijn voor jouw bedrijf en je kunt aangeven wat je wil dat deze mensen doen (bijvoorbeeld een aankoop of een afspraak maken). De interactieve advertentiemogelijkheden zijn eindeloos, en naast het direct stimuleren van een actie is het natuurlijk ook de perfecte plek om je verhaal te vertellen en je merk te versterken. Laat zien hoe awesome je bent en start vandaag nog!