8 ideeën om facebookgebruikers op jouw website te krijgen

website-klikken-facebook-ads

Facebook advertenties zijn het perfecte middel om jouw doelgroep kennis te laten maken met jouw producten of diensten en verkopen te stimuleren. Het valt echter niet altijd mee om gebruikers van het platform af te krijgen en op jouw website te krijgen. Geef jij de gebruikers wel een goede reden om Facebook te verlaten? Er is tenslotte genoeg content op het platform om gebruikers te vermaken, te informeren en te inspireren. Met deze 8 ideeën kun jij gebruikers verleiden om op jouw website te komen.

 

Voordat ik verder ga wil ik graag toelichten waarom het zo belangrijk dat een gebruiker jouw website bezoekt. Als jouw website goed is ingericht heb je daar veel meer ruimte om een bezoeker te overtuigen dan in een advertentie, en zodra een bezoeker op jouw website komt kun je gebruikersgedrag meten met bijvoorbeeld een Facebook Pixel. Afhankelijk van welke acties een bezoeker op je website uitvoert, kun je deze bezoeker opvolgen met een reeks nieuwe advertenties. Je kunt de berichtgeving aanpassen aan de hand van de pagina’s die een bezoeker bezocht heeft, en zo nog relevantere advertenties weergeven. Zo bouw je ‘warme’ doelgroepen op! Oké, dat gezegd hebbende komen hier een aantal ideeën.

 

  1. Blog

Heb je al blogs op je website staan? Dan is dit een uitstekende manier om potentiele klanten aan te trekken. Door deze blogs te promoten op social media krijg je nieuwe geïnteresseerden op je website en kun je mensen op een zachte manier kennis laten maken met je bedrijf. Heb je nog geen blogs? Overweeg ze te maken omdat het ook helpt bij je SEO strategie!

 

  1. E-book
    Heb je een e-book of twijfel je om er een te maken? Denk na over wat jouw klanten willen weten voordat ze klant bij jou worden. Zijn er bepaalde drempels of overtuigingen die jou klanten hebben? Behandel deze onderwerpen in een e-book en deel wat waardevolle informatie om kwalitatief betere leads te krijgen. 
  2. Quiz

Wie houdt er niet van een spelletje? Een quiz is een leuke manier om klantgegevens te achterhalen. Denk aan “Welk social media type ben jij?” om het social media gebruik van je doelgroep te achterhalen. Koppel de uitkomsten aan leuke antwoorden zoals “Kim Kardashian” of “Leonardo di Caprio”.

 

  1. Onweerstaanbare aanbieding

SALE! Hoe graag we ook niet schreeuwerig willen overkomen, werkt pronken met aanbiedingen en korting wel vaak. Zijn de mensen in jouw doelgroep koopjesjagers? Lok ze met themaweken en geef meer urgentie om te kopen.

 

  1. Samples

Heb jij een nieuw product of een product wat mensen niet zo 1,2,3 kopen? Promoot advertenties op Facebook en laat mensen jouw product eerst uitproberen. Verzamel de klantgegevens en volg deze mensen op. Misschien worden zij wel je nieuwe brand ambassadors!

 

  1. Proefbehandeling of gratis intake

Lever jij diensten zoals gezicht behandelingen of zelfs medische diensten zoals het maken van steunzolen. Door een korte proefbehandeling of gratis intake te bieden krijg je mensen binnen in je praktijk. Op dit moment is het makkelijker om iemand te overtuigen van je diensten dan enkel op je website.

 

  1. Gratis weggever (winactie)

Wil je meer betrokkenheid van je doelgroep zoals meer likes en followers. Een winactie kan je helpen om meer zichtbaarheid te creëren en mensen te laten interacteren met je bedrijf. Winacties kun je niet te vaak doen, mensen krijgen natuurlijk ook bepaalde verwachtingen.

 

  1. Ervaringen van klanten delen

Laat je klanten vertellen hoe ze jouw product of dienst hebben ervaren. Feedback van anderen is een van de grootste redenen voor mensen om iets te kopen. Videoreviews doen het erg goed op social media en geven meer vertrouwen aan je potentiele klant!

 

Conclusie

Er zijn talloze manieren om jouw doelgroep te activeren op jouw website of in jouw winkel te krijgen. Denk goed na over wat het beste bij je product of dienst past en welke gegevens jij graag wil verzamelen. Een e-book kan leuk zijn maar als je geen systeem hebt om de mensen die het downloaden op te volgen, kun je wellicht beter voor een andere optie kiezen. Test verschillende manieren om gebruikers aan te trekken zodat je kunt ontdekken wat het beste voor jouw bedrijf werkt!